Shop Mobile More Submit  Join Login
Mega Man II Intro-Animated by HeavyMetalHanzo Mega Man II Intro-Animated by HeavyMetalHanzo
Was playing Mega Man 2 recently,felt like drawing the intro screen.
It's available as a wallpaper,if interested.
Rock on :horns:

Edit: Added animations
Moved cursor from Normal to Difficult

(c) CAPCOM

RampagedReality: [link]
Add a Comment:
 
:iconunmeimiru:
Unmeimiru Featured By Owner Dec 15, 2013  Hobbyist General Artist
yyyyeeeeesssss!!!!!!!!!!!!!!!!
Reply
:iconheavymetalhanzo:
HeavyMetalHanzo Featured By Owner Dec 15, 2013  Professional General Artist
: D
Reply
:iconxxcolorswordxx:
xXColorSwordXx Featured By Owner Aug 4, 2013  Hobbyist Interface Designer
:clap:
Reply
:iconauthornumber2:
AuthorNumber2 Featured By Owner Jun 27, 2012   Digital Artist
Too awesome!
Reply
:iconhenya66:
henya66 Featured By Owner Feb 6, 2012  Hobbyist General Artist
AWESOME! But I suggest instead of X folding then disappearing I think it would look better if he
was like turning into those digital things like X's head here [link] then Warping out.
Reply
:iconmoonygekko:
MoonyGekko Featured By Owner Jun 4, 2012
That's not X.
This is Rock/Megaman.
Reply
:iconhenya66:
henya66 Featured By Owner Jun 5, 2012  Hobbyist General Artist
Yeah I know but eventually Capcom uses X instead since Magaman is used
for calling some Characters in both ZX and ZXA series.
Reply
:iconmoonygekko:
MoonyGekko Featured By Owner Jul 12, 2012
But were not on the subject of ZX and ZXA series, this is for Megaman "Classic".

X was made, tested, and eventually capsuled by Dr. Light during the 100 year gap between Megaman and Megaman X. They're two different people.
This is Megaman, not X.
Reply
:iconhenya66:
henya66 Featured By Owner Jul 12, 2012  Hobbyist General Artist
Well Physically yeah but if you think about it, they are the same machine but
in different time lines.
Reply
:iconmoonygekko:
MoonyGekko Featured By Owner Jul 17, 2012
Ummm.... No they aren't...


X and Rock are two different Reploid.

There's all kind of lore I can get into, but I'd rather not because it's a lot to type and you probably don't care.
But they are two different people.
Reply
:iconhenya66:
henya66 Featured By Owner Jul 17, 2012  Hobbyist General Artist
I see, can you send me those links via Note?
I got Curious, and yeah; I care. =) I want to know all the details.
Reply
:iconmoonygekko:
MoonyGekko Featured By Owner Jul 22, 2012
Sure, no problem.
I'll type it up and PM some links to you later.

We should stop junking up the topic now and just enjoy the art.
Reply
(1 Reply)
:iconking1cheetah:
King1cheetah Featured By Owner Feb 5, 2012
Badass game and art pic
Reply
:iconcolossobm:
Colossobm Featured By Owner Jan 11, 2012
Nice work!!
Like it! :clap:
Reply
:iconjustinrampage:
JustinRampage Featured By Owner Jan 10, 2012  Hobbyist Digital Artist
Haha dude! This animated version is rad. Great job! [link]
Reply
:iconheavymetalhanzo:
HeavyMetalHanzo Featured By Owner Jan 11, 2012  Professional General Artist
Thanks,J!
Reply
:iconviridarium-x:
viridarium-x Featured By Owner Jan 10, 2012  Hobbyist Digital Artist
Wow, really awesome.
Instant nostalgia. :D
Reply
:iconchadbay:
Chadbay Featured By Owner Jan 10, 2012
Amazing!!
Reply
:iconmummymetaller:
MummyMetaller Featured By Owner Jan 8, 2012
Oh wow... shiny flashy stuff! Awesome :lol:
Reply
:iconjoshawafrost:
JoshawaFrost Featured By Owner Jan 8, 2012  Professional Digital Artist
YES!!
Reply
:iconpadder:
Padder Featured By Owner Jan 8, 2012  Professional General Artist
Just thought you might be interested, found this recently:
[link]
Reply
:iconheavymetalhanzo:
HeavyMetalHanzo Featured By Owner Jan 8, 2012  Professional General Artist
Hah,very nice!
Reply
:iconvagabond142:
Vagabond142 Featured By Owner Jan 7, 2012
Nice joke there Hanzo

"Rock" on ;) (for those NOT in the know, Megaman in Japan is known as Rockman, and the lead character is Rock (aka Megaman))
Reply
:iconxnessax:
Xnessax Featured By Owner Jan 7, 2012  Student General Artist
AWESOME
Reply
:iconyesysh:
Yesysh Featured By Owner Jan 7, 2012  Hobbyist General Artist
I had no idea you could animate.

Keep on rocking man :horns:
Reply
:iconup6:
up6 Featured By Owner Jan 7, 2012  Hobbyist
There's something wrong with this game. I'm pressing Enter but the game doesn't start. Please, man, fix dat.
Reply
:iconeye-of-music:
Eye-Of-Music Featured By Owner Jan 7, 2012
Your joking, right?
Reply
:iconup6:
up6 Featured By Owner Jan 8, 2012  Hobbyist
Yeah! xD
Reply
:iconquantumspectre:
QuantumSpectre Featured By Owner Jan 7, 2012   General Artist
Dope! I wanna play it! This game has better graphics than the original, lol.
Reply
:icondualmask:
Dualmask Featured By Owner Jan 7, 2012  Professional Digital Artist
He disappears just a bit too fast, can barely get a look at him before he's gone. Still, this is quite awesome.
Reply
:iconcanon-thought:
Canon-Thought Featured By Owner Jan 7, 2012  Professional Traditional Artist
Agreed. There needs to be a few extra frames of him added before he vanishes again.
Reply
:icontleeart:
TLEEART Featured By Owner Jan 7, 2012
I only kinda wish you did a higher res logo and type, but the art of Rock and the building is pretty cool.
Reply
:iconjoshawafrost:
JoshawaFrost Featured By Owner Jan 7, 2012  Professional Digital Artist
Sick!!
Reply
:iconrazoremblem:
razoremblem Featured By Owner Jan 7, 2012  Hobbyist Filmographer
Damn man thats so awesome. i wish i was old enough to have played megaman when i was young.

i envy you old people ;~;


man i gotta see you draw protoman or someone :U
Reply
:icongoldgat:
GoldGat Featured By Owner Jan 24, 2012  Professional General Artist
Reply
:iconrazoremblem:
razoremblem Featured By Owner Jan 25, 2012  Hobbyist Filmographer
insta faved, thanks
Reply
:iconquantumspectre:
QuantumSpectre Featured By Owner Jan 7, 2012   General Artist
LOL!!! I wish there was a 'like' button.
Reply
:iconphil-crash-murphy:
Phil-Crash-Murphy Featured By Owner Jan 7, 2012  Professional Digital Artist
Now that is retro cool mate well done:)
Reply
:iconheavymetalhanzo:
HeavyMetalHanzo Featured By Owner Jan 7, 2012  Professional General Artist
cheers,mate :salute:
Reply
:iconcamronb:
CamronB Featured By Owner Jan 7, 2012
this is nice man i has a real retro feel to it ,yet is morden. very well done pal \m/
Reply
:iconheavymetalhanzo:
HeavyMetalHanzo Featured By Owner Jan 7, 2012  Professional General Artist
thx,bro \m/
Reply
:iconcamronb:
CamronB Featured By Owner Jan 7, 2012
soz shiz keyboard :P
Reply
:iconjinto-lin:
Jinto-Lin Featured By Owner Jan 7, 2012  Hobbyist Traditional Artist
The game that started my financially unhealthy obsession lol :D
Reply
:iconheavymetalhanzo:
HeavyMetalHanzo Featured By Owner Jan 7, 2012  Professional General Artist
hah,yeah i hear ya.
Reply
:iconmarcos-zx:
marcos-zx Featured By Owner Jan 7, 2012  Hobbyist Digital Artist
Wow, cool drawing
Reply
:iconheavymetalhanzo:
HeavyMetalHanzo Featured By Owner Jan 7, 2012  Professional General Artist
Cheers :beer:
Reply
Add a Comment:
 
×




Details

Submitted on
January 7, 2012
Image Size
1.2 MB
Resolution
1680×1050
Submitted with
Sta.sh
Link
Thumb
Embed

Stats

Views
13,294 (1 today)
Favourites
386 (who?)
Comments
47
Downloads
1,546
×